+420 602 680 051

www.bentleyclub.cz
www.rollsroyceclub.cz
info@rollsroyceclub.cz

Luxus s béčkem ve znaku – Bentley Mulsanne

WP_20170412_012_resize

Bentley Mulsanne, nejluxusnější Bentley! Nejdříve několik důležitých faktů: První vozy sjely z výrobní linky krásné historické a původní továrny Rolls Royce v Crewe v roce 2010. Design navrhl belgický designér Dirk van Braeckel a jedná se o čtyřdveřový luxusní sedan s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Bentley Mulsanne navazuje na tradici původních vozů Bentley s legendárním motorem V8 o objemu 6,75 litru a taktéž tento nový Mulsanne má pod kapotou motor V8 o tradičním objemu 6,75 litru, i když s původním motorem již nemá mnoho společného. Každopádně motor pod kapotou má výkon 377 kw (505 koní)  a hlavně gigantický kroutící moment 1020 Nm. Pro zajímavost původní Bentley Mulsanne ve verzi turbo z roku 1983, který byl v té době nejrychlejším sedanem na světě nabízel výkon 332 koní a 660 Nm krouticí moment. Na svou dobu neskutečné výkony. Tento první Mulsanne je modrý vůz, který můžete vidět na společných fotografiích. Náš klub má totiž jedinečnou výhodu a možnost porovnávat historické a moderní vozy, jelikož většinu modelů je v našem klubu možné najít.

A stejně tak i dnes současný Mulsanne nabízí vše mimořádné. Ať už jízdní výkony v čele s bezkonkurenčním „krouťákem“, který poskytuje ručně stavěný motor, který má dokonce pod kapotou štítek se jménem mechanika, který ho stavěl! Nebo výjimečný design karoserie, přepychový interiér se všemi možnými vymoženostmi a zejména naprosto skvostný podvozek, který patří k tomu nejpohodlnějšímu, co se kdy v nějakém voze objevilo. Srovnání snese snad je s vozy Rolls Royce, kde však „běžné modely“ jako Ghost či Wraith hravě strčí do kapsy a na souboj ho může vyzvat snad jen legendární Phantom, a to ještě velmi opatrně. Mulsanne je totiž nejlepší Bentley, který kdy opustil výrobní linky továrny. Není rychlejší než ostatní modely Continental GT či Flying Spur, nemá větší zrychlení, ani nemá pohon 4×4.

Ale má obrovské charisma a luxusem jízdy se s ním nikdo z nich nemůže rovnat. Jedná se prostě o obrovitou ne luxusní, ale přepychovou limuzínu, kterou běžně na silnici nepotkáte. Stejně tak na ní reagují i lidé, kteří nás při jízdě míjeli nebo si přišli vůz prohlédnout na parkovišti, a to zejména ti, co mají k autům nějaký vztah a vycítí rozdíl mezi Mulsannem a ostatními modely Bentley, které rozhodně nemůžeme nazvat málo luxusními. Ale jak jsem již naznačoval výše, model Mulsanne jde ještě mnohem, mnohem dál. Zejména pohodlím, které začíná již u nesmírně pohodlných sedadel, a pak naprosto skvostným podvozkem. Když k tomu přičteme dokonalý interiér v kombinaci té nejlepší a precizně zpracované kůže, opravdu pravého dřeva a nejluxusnější výbavu, kterou si dovedeme představit: el. ovládaná okna, el. ovládaná, vyhřívaná a ventilovaná sedadla s masáží, led osvětlená chladnička s el. ovládanými dvířky mezi zadními sedadly, dvojice tabletů vyjíždějících z opěradel předních sedadel, adaptivní tempomat s hlídáním jízdních pruhů, jedná se o jeden z nejúžasnějších vozů, který byl, kdy vyroben.

Je libo šampaňské? :

 

Musím říci, že se na ten luxus velmi rychle zvykne. Když jsem ho vracel a přesedl zpět do svého ne zas tak úplně obyčejného BMW (Alpina B5), najednou mi vše přišlo divné, motor hlučný, podvozek tvrdý a zoufale jsem hledal ten skvělý adaptivní tempomat, který mi dovolil nešlápnout na brzdu ani na plyn z Benešova až do zastoupení Bentley  na pražský Smíchov.

Tímto také děkujeme českému zastoupení Bentley za půjčení tohoto opravdu skvostného vozu!